آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران/ واریز ۴۰درصد از مطالبات کشاورزان خوزستان
سازمان هدفمندسازی یارانهها اعلامکرد که با ابلاغ تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، بخش نخست مطالبات گندمکاران به حساب کشاورزان واریز شد.
به گزارش روز سهشنبه خبرگزاری ایرنا از سازمان هدفمندسازی یارانهها، در این مرحله کشاورزانی که گندم تولیدی خود را تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ به شرکت بازرگانی دولتی ایران تحویل دادهاند، بخش نخست بهای گندم تحویلی خود را دریافت کردند.
در این مرحله کشاورزانی که گندم تولیدی خود را تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ به شرکت بازرگانی دولتی ایران تحویل دادهاند، بخش نخست بهای گندم تحویلی خود را دریافت کردند.
این پرداخت در راستای اجرای سیاست خرید تضمینی گندم و با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تامین نقدینگی مورد نیاز کشاورزان و پشتیبانی از استمرار تولید این محصول راهبردی انجام شده است.
روند پرداخت مطالبات گندمکاران با تامین و تخصیص منابع مالی ادامه خواهد یافت و سایر مطالبات نیز در مراحل بعدی به حساب کشاورزان واریز میشود.
بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل خرید تضمینی گندم نیز اعلام کرده است آمادگی کامل دارد به محض تأمین اعتبارات جدید، مراحل بعدی پرداخت مطالبات گندمکاران را بدون وقفه و حتی در روزهای تعطیل انجام دهد تا روند تسویه مطالبات این قشر مولد با حداکثر سرعت و دقت ادامه یابد.
واریز ۴۰درصد از مطالبات کشاورزان خوزستان آغاز شد
در همین حال رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز، از آغاز روند پرداخت ۴۰ درصد از مطالبات کشاورزان استان خبر داد و تأکید کرد که تسویه کامل این مبالغ در اولویت برنامههای جاری سازمان قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ جواد سلطانیکاظمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، با اشاره به تلاشهای مستمر و پیگیری های شبانه روزی برای حمایت از تولیدکنندگان، اعلام کرد که در گام نخست، ۴۰درصد از مطالبات کشاورزان با دستور رییس جمهور از طریق سازمان هدفمندسازی یارانهها واریز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی کشاورزان طی این مدت، خاطرنشان کرد :کشاورزان، سرمایههای استراتژیک و ثروتساز استان هستند و سازمان جهاد کشاورزی تمام توان خود را به کار گرفته است تا تمامی حقوق این تولیدگران عزیز در سریعترین زمان ممکن به آنها پرداخت شود.
سلطانی کاظمی ضمن تشکر ویژه از مقامات عالی وزارت جهادکشاورزی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی،نمایندگان مجلس خبرگان،نماینده ولی فقیه دراستان، استاندارمحترم خوزستان وهمه عزیزانی که طی این مدت باپیگیری های شبانه روزی خود در واریز مطالبات گندم کاران سهیم بودند تصریح کرد: پرداختهای باقیمانده نیز طی روزهای آینده به صورت روزانه و مرحلهبهمرحله واریز خواهد شد تا هیچیک از کشاورزان از حمایتهای مقرر باز نمانند.
پرداختهای باقیمانده نیز طی روزهای آینده به صورت روزانه و مرحلهبهمرحله واریز خواهد شد تا هیچیک از کشاورزان از حمایتهای مقرر باز نمانند.
وی ضمن تأکید بر اهمیت تأمین کالای استراتژیک گندم، از کشاورزانی که تاکنون محصول خود را تحویل ندادهاند خواست، هرچه سریعتر اقدام به تحویل گندمها کنند.
سلطانی کاظمی در پایان افزود: تکمیل زنجیره تحویل محصولات، گامی بزرگ در راستای تقویت تولید و امنیت غذایی خوزستان است و ما آمادهایم تا با تسهیل در روند تحویل، بیشترین حمایت را از کشاورزان فعال استان به عمل آوریم.




