اخبار کشاورزیاخبار کشاورزی اندیمشکاخبار کشاورزی دزفولاخبار کشاورزی شمال خوزستاناخبار کشاورزی شوش

کشت برنج در شبکه آبیاری شمال خوزستان ممنوع شد

کشت برنج در شبکه آبیاری شمال خوزستان ممنوع شد

شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان طی اطلاعیه‌ای، کشت برنج در این شبکه را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، روابط عمومی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان در اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد: بر اساس ابلاغیه الگوی کشت تابستانه از سوی شورای کشاورزی استان، به‌منظور تامین آب پایدار کشت‌های تابستانه سال ۱۴۰۵، هرگونه کشت برنج در شبکه‌های آبیاری ناحیه شمال، شامل دز و کرخه شمالی، ممنوع است.

در این اطلاعیه از تمامی کشاورزان درخواست شده است برای آگاهی از الگوی کشت مجاز، به اداره جهاد کشاورزی و امور مشترکان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری ناحیه شمال خوزستان مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، طی سال‌های اخیر، خشکسالی مشکلاتی برای تامین آب کشاورزی در نقاط مختلف خوزستان ایجاد کرده و تامین آب کشاورزی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های این بخش مطرح است.

سالانه افزون بر ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا