اخبار

تغییر در نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران

امسال نحوه پرداخت‌ها به این شکل است که اطلاعات کشاورزان در سامانه بهره‌وری وارد می‌شود و پس از بررسی‌های لازم و بعد از تحویل گندم به مراکز خرید، اطلاعات به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شود و سپس مستقیم از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به کشاورز مبالغ پرداخت خواهد شد.

تغییر در نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی گفت: امسال نحوه پرداخت‌ها به این شکل است که اطلاعات کشاورزان در سامانه بهره‌وری وارد می‌شود و پس از بررسی‌های لازم و بعد از تحویل گندم به مراکز خرید، اطلاعات به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شود و سپس مستقیم از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به کشاورز مبالغ پرداخت خواهد شد.

تغییر در نحوه پرداخت مطالبات گندم

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سهراب سهرابی درباره میزان خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها و جمع‌بندی‌هایی که داشتیم سطح زیر کشت گندم ایران شامل ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم مجموعاً ۶ میلیون هکتار است و تا به امروز آخرین گزارشی که در سامانه سیفا یا سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران ثبت شده ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده است.

سهرابی در خصوص سازوکار پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار گفت: بر اساس جلساتی که با سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم امسال برنامه نحوه پرداخت‌ها به این شکل است که  ابتدا کشاورزمان در سامانه پهنه بندی اطلاعاتش وارد می‌شود و سطح زیر کشت و اهلیتش تعیین می‌شود بعد از آن برآورد تولید اتفاق می‌افتد. سامانه پهنه بندی و سامانه سیفا با هم در ارتباطند و بعد از تحویل محصول به مراکز خرید تضمینی این اطلاعات در سامانه سیفا می‌نشیند و تمام این اطلاعات در اختیار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار می‌گیرد و از محل اعتباراتی که در این مسیر پیش بینی شده پرداخت‌ها مستقیما از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب زارعان انجام می‌شود که یک تغییر جدیدی است.

وی عنوان کرد:  در گذشته این پول به حساب شرکت بازرگانی دولتی واریز می‌شد و بعد از آن به حساب بانک کشاورزی می‌رفت و سپس به حساب کشاورز پرداخت می‌شد. اما این کار می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و جلوی انحرافات احتمالی را بگیرد و مستقیما به ذی نفع نهایی که کشاورزان باشند پرداخت شود.

مجری طرح گندم افزود: حدود ۵۰ درصد از وجه کشاورزان پرداخت شده و در حال پرداخت است. مابقی آن هم پرداخت خواهد شد. زمان بندی را سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعیین خواهند کرد. امروز جلسه‌ای در ارتباط با  مکانیزم و اقدامات مجموعه آنها در رابطه با پرداخت‌های به موقع کشاورزان خواهیم داشت.

 

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا