جهاد کشاورزیسامانه ها و خدمات دولتی و بانکی

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین-معرفی و آدرس دسترسی

ثبت کلیه درخواست های واگذاری اراضی ملی از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین صورت می گیرد.

اهداف کلی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با دو هدف کلی ذیل راه اندازی شده است:

  • پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری
  • ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان

 

این سامانه از یک‌سو قابلیت شناسایی تخلفات زمین‌خواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی حساس کشور را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای فراهم نموده که به عنوان بستری برای معرفی موارد زمین‌خواری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قابل استفاده می‌باشد. از سوی دیگر سامانه با فراهم نمودن زیرساخت‌های الکترونیکی مدیریت هوشمندانه و سیستمی فرایندهای بین دستگاهی جهت ارائه مجوزها و استعلامات حوزه زمین و ساختمان، سازوکارهای مناسبی را جهت پیشگیری از بروز مفاسد و مشکلاتی نظیر جعل استعلامات و مجوزها ، تبانی و ارتشا توسط زمین‌خواران، تداخل وظایف بین‌دستگاهی و عدم شفافیت در تصمیم‌گیری‌های کمیسیون‌ها و شوراها فراهم می‌نماید. همچنین یکی از مهم‌ترین اهداف ترسیم شده پروژه، در میان‌مدت شامل تسهیل و ساماندهی خدمات حوزه زمین با ابزارهای دولت الکترونیک و در بلندمدت شامل هدایت مناسب سرمایه‌گذاران و متقاضیان به بهره‌برداری از اراضی کشور بر مبنای ضوابط و اصول آمایش سرزمین می‌گردد.  تحقق زیرساخت‌های لازم جهت جاری‌سازی اصول آمایش سرزمین بر بهره‌برداری اراضی کشور به عنوان مهمترین افق توسعه پایدار و بهره‌برداری کارآمد از اراضی کشور محسوب می‌گردد که با ابزارهای مکان‌محور و مدیریت سیستمی شاخص‌های آمایشی فراهم می‌گردد.

نحوه دسترسی به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

دسترسی به سامانه مزبور از طریق نشانی اینترنتی  https://iraneland.ir/  امکانپذیر است.

 

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین-صفحه اصلی وب سایت

 

ثبت کلیه درخواست های واگذاری اراضی ملی از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین

 

کلیه درخواست های واگذاری اولیه متقاضیان واگذاری اراضی ملی از طریق ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و یا سامانه پنجره واحد مدیریت زمین انجام می شود. طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی کلیه متقاضیان درخواست واگذاری اراضی ملی ضروری است با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و یا سامانه پنجره واحد مدیریت زمین نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

متقاضیان می توانند کلیه مراحل انجام کار از ابتدای ثبت درخواست تا تحویل و تحول زمین را در کارتابل خود در سامانه پنجره واحد به صورت برخط رویت و پیگیری کنند.

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا