اخبار

پیگیری جدی صدور کارت سوخت برای ماشین‌‌آلات کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای کارت سوخت و سهمیه سوخت ماشین الات کشاورزی در حال پیگیری جدی هستیم.

پیگیری جدی صدور کارت سوخت برای ماشین‌‌آلات کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی

 

به گزارش خبرنگار ایانا، کریم ذوالفقاری در نشست خبری بیان کرد: سهمیه گازوییل برای ماشین الات کشاورزی ۴۰۰ لینر کاهش داشته است و کشاورزان همیشه برای تامین سوخت خود مشکل دارند این در حالی است که این حوزه مثل سایر صنایع نیازمند سوخت است.

وی ادامه داد: معطل ماندن ماشین آلات کشاورزی برای دریافت سوخت معضل دیگر است و حتی کشاورز برای دریافت سوخت آزاد نیز دچار چالش و مشکل جدی است که پیگیری ها در حال انجام است و نیازمند همراهی هستیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی تصریح کرد: پیش از این سهمیه سوخت گازوئیل بخش کشاورزی ۲.۹ میلیارد لیتر بود که امسال این رقم به ۲.۵ میلیارد لیتر رسید یعنی ۴۰۰ میلیون لیتر کاهش یافته است.

ذوالفقاری در ادامه گفت: طی سالهای گذشته شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی به دلیل عدم تخصیص کارت سوخت برای ماشین آلات کشاورزی پلاک گذاری نشده است .

وی افزود: اکنون بیش از ۹۸ درصد تراکتورها و بیش از ۹۰ درصد کمباین‌های ما پلاک دارد و این مطالبه جدی جامعه کشاورزی از شرکت پالایش و پخش است.

رئیس مرکز مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی همچنین به موضوع ماشین آلات فرسوده پرداخت و گفت: ۵۵ تا ۶۰ درصد تراکتورها و کمباین‌های کشور فرسوده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش تراکتور ۶۰۰ هزار دستگاه داریم که بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه فرسوده است و همچنین از ۲۰ هزار دستگاه کمباین غلات نیز بیش از ۱۲ هزار کمباین آن فرسوده است.

ذوالفقاری تصریح کرد:طبق آمارها ۵۰ هزار دستگاه تراکتور و ۱۵۰۰ دستگاه کمباین غلات برای سال ۱۴۰۳ نیاز داریم.

 

 

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا